Online Reputatiemanagement

Wanneer u last heeft van negatieve berichten op het internet kan dit diverse vervelende gevolgen hebben. Klanten kunnen afzien van een verkoop of potentiële werkgevers hebben geen vertrouwen in u als sollicitant. Gelukkig kunt u met Online Reputatie management uw reputatie in orde maken.

Wat is Online Reputatiemanagement?

Online Reputatiemanagement is het managen van uw online reputatie. Op het internet bouwt u een reputatie op door middel van informatie uit websites, forums, sociale netwerken, foto’s en andere publicaties. Met behulp van Online Reputatiemanagement kunt u ervoor zorgen dat negatieve publicaties een minder grote impact hebben op uw reputatie.

Waarom Online Reputatiemanagement

Online Reputatiemanagement is belangrijk voor het creëren of behouden van een goede reputatie op het internet.

picto2.fw98% van de internetgebruikers gebruikt Google
picto2.fw90% van de mensen kijkt niet verder dan de eerste pagina
picto2.fw74% kiest voor een bedrijf waarover goede ervaringen te vinden zijn
picto2.fw88% van de werkgevers zoekt via Google naar informatie over sollicitanten

Online Reputatiemanagement voor Bedrijven
Wanneer een bedrijf een negatief imago online heeft kan dit leiden tot een daling in de afzet en omzet. Slechte publicaties hebben een invloed op de bereidheid en mening van potentiele klanten. Maar een negatief imago kan ook een negatieve invloed hebben op uw werving en selectie, want wie wilt werken bij een onderneming met een slechte reputatie?

Online Reputatiemangement voor Personen
Als er negatieve publicaties over een persoon online staan kan dit negatieve gevolgen hebben, ongeacht of deze berichten terecht zijn. Het kan er voor zorgen dat die persoon niet wordt aangenomen bij een nieuwe werkgever, 88% zoekt via Google naar informatie over sollicitanten. Daarnaast kan een negatief online imago ervoor zorgen dat een eventuele lening of investering niet door gaat. Lees meer…

Werkwijze

Het werken aan uw reputatie op het internet kost veel tijd, maar dat is het dubbel en dwars waard. Allereerst zullen de berichten gemonitord moeten worden. Wat voor berichten zijn het? Hoe lang zijn de berichten? Zijn er reacties? Op welke websites staan de berichten? Hoe hoog staan de berichten in de zoekresultaten? Met het beantwoorden van onder andere deze vragen kan er een effectief plan van aanpak worden opgesteld.

Voor het wegdrukken van negatieve berichten zijn er positieve of neutrale berichten nodig. Dit kunnen bestaande berichten zijn of berichten die in samenspraak worden geschreven. Het is het doel om te zorgen dat deze berichten sterker worden dan de negatieve berichten, hierdoor komen deze boven de negatieve berichten te staan. Het plaatsen en optimaliseren van deze positieve en neutrale berichten vergt dan ook veel tijd en inspaning. Lees meer…

Wat kan Online Reputatiemanagement voor u betekenen?

Neem dan nu vrijblijvend contact op via het contactformulier of bel 020-2044504

Uit-Google.nl voert uitsluitend online reputatiemanagement werkzaamheden uit welke ethisch verantwoord worden geacht. Opdrachtgevers welke handelen in strijd met de Nederlandse wetgeving (fraude, misbruik, bedrog etc.) zullen wij nimmer toelaten tot ons online reputatiemanagement programma.