Online reputatie speelt een steeds grotere rol in de hedendaagse samenleving. In de tijd van tegenwoordig heb je alle informatie tot je beschikking. Je kan overal achter komen door het simpelweg even te Googlen. Dit betekent echter wel dat alles wat er over jou of over jouw bedrijf te vinden is, ook beschikbaar is voor alles en iedereen!
Ben jij opzoek naar nieuwe kansen op de arbeidsmarkt? Dan bestaat er een grote kans dat jouw potentiële nieuwe werkgever even een kijkje neemt op Google en hier jouw naam intypt. En alles waarin jouw naam maar vermeld wordt, zal te zien zijn in de resultaten. Zorg er daarom voor dat mensen een positieve eerste indruk krijgen wanneer ze jouw naam door de zoekresultaten halen.
Wanneer je jezelf serieus wil tonen in de ogen van de zoeker, dan moet je je eigen naam gaan zien als een merk. Een merk dat je eigenhandig kan positioneren. De manier waarop je hierover controle kan hebben is door middel van reputatie management. Dit is niet alleen van toepassing voor individuen. Met name voor organisaties is het van belang om controle te hebben over de online reputatie. Dit heeft namelijk direct invloed op de hoeveelheid potentiële klanten die je als bedrijf binnen kan halen. Mensen nemen kwalijke berichten en reviews die zij online vinden namelijk erg serieus en deze zullen daarom direct invloed hebben op het aankoopproces die de zoeker doorloopt.
Naast de kans op meer klanten en de grotere kansen op een baan, zijn er nog een paar voordelen aan het managen van je online reputatie. Je hebt namelijk de mogelijkheid om de wereld te tonen waar jij als persoon voor staat. Zo kan je jouw visie delen met de rest van de wereld. Daarnaast heb je de mogelijkheid om jezelf bulletproof te maken. Wanneer je ervoor gezorgd hebt dat het internet vol staat met positieve informatie over jezelf of over jouw bedrijf, dan zullen negatieve berichtgevingen minder snel opvallen in de zoekresultaten.
Het hiervoor genoemde voordeel geeft deels onze werkwijze weer. Wanneer het internet vol staat met positiviteit zullen negatieve resultaten minder opvallen. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat 93% van de zoekers niet verder kijken dan de eerste pagina op Google. In samenspraak met jou gaan wij er alles aan doen om positieve content te versterken en eventueel te creëren, om zo de negatieve informatie weg te drukken naar de tweede pagina.
Wil jij ervoor zorgen dat je online reputatie verbeterd? Neem dan eens geheel vrijblijvend contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden!
Over de auteur