Online Reputatiemanagement, waarom?

doorUit-Google.nl

Online Reputatiemanagement, waarom?

Mensen kunnen jouw opzoeken in Google. Weet jij wel wat mensen tegenkomen, wanneer ze op jouw naam zoeken. Denk er eens over na wat jij zou doen als potentiele werkgever of als toekomstige klant. Deze partijen kunnen direct een beeld van je vormen. Dit beeld kan ervoor zorgen dat je wel of niet wordt aangenomen voor de nieuwe baan. Of dat een klant wel of niet met jou in zee gaat.

Online reputatie heb je zelf in de hand

Zorg voor een juiste aanpak waarbij jouw reputatie schoon is voor toekomstige HR afdelingen of potentiele klanten.

Het gaat in dit geval puur om de reputatie. Niet om de identiteit. De identiteit zijn meer de normen en waarden en de gedragingen in verschillende situaties. Reputatie is in dit geval het belangrijkst. Met de vraag hoe de buitenwereld naar je kijkt. Dit heeft natuurlijk wel raakvlakken met de identiteit. Wanneer iemand die je niet (goed) kent je beter wil leren kennen dan gaan ze eerst opzoek om te kijken of er iets te lezen is over je. Dit is puur voor de eerste indruk over jouw of je bedrijf.

Meer over online reputatiemanagement

Je reputatie is belangrijk voor zowel het echte leven als online. Je onlineprofielen, de zoekresultaten op jouw naam en je sociale media kanalen zorgen er voor dat geïnteresseerden een eerste indruk hebben van jouw als persoon. Daarnaast kan het zijn dat andere personen berichten over jouw hebben gepubliceerd. Hierbij kan je denken aan reviews of berichten op verschillende fora met ervaringen. Bij een positieve online reputatie brengt jou dat in een goede positie. Geven de zoekresultaten een minder goede of zelfs slechte reputatie weer kan dat negatieve gevolgen hebben voor jouw als persoon of voor je bedrijf.

Het managen van je online reputatie

Alle professionals hebben eigenlijk baat bij het managen van de reputatie. Voor zzp’ers is het natuurlijk belangrijk om goed aangeschreven te staan. Daarnaast is het belangrijk om een goede online reputatie te hebben als je op zoek bent naar een nieuwe baan. Het is tegenwoordig net een visitekaartje.

Hoe manage je je online reputatie?

Online reputatiemanagement wordt gedaan door een goede strategie waarmee positieve resultaten worden vertoond. Deze resultaten moeten een reëel beeld geven over wie jij bent. Om te beginnen is het belangrijk een strategie te hebben op het gebied van zoekmachines. Wanneer er op de eerste pagina alleen maar positieve en reële informatie staat krijgt de bezoeker een positieve eerste indruk. Het managen van de reviews over je bedrijf is tegenwoordig tevens ook van groot belang. Als je als bedrijf alleen maar slechte reviews hebt, dan is de potentiële klant sneller geneigd bij de concurrent te shoppen.

Over de auteur

Uit-Google.nl administrator

Al meer dan 10 jaar begeleidt Uit-Google.nl bedrijven en personen in het succesvol opschonen van hun online reputatie. Uit-Google.nl is de ideale oplossing tegen negatieve berichtgeving op het internet. Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden!